Як зменшити ризик поширення COVID-19 у метро

Комп'ютерне моделювання показало, як зменшити ризик зараження COVID-19 у метро та аналогічних залізничних системах, повідомляє medicalxpress.

Комп'ютерна модель була розроблена в рамках проекту TRACK, який фінансується Міністерством транспорту Великобританії та Дослідницькою радою з інженерних та фізичних наук.

Модель імітувала ризик зараження людей вірусом через основні шляхи передачі:

  • знаходження в межах двох метрів від заразної людини;
  • дотик до забрудненої поверхні, а потім дотик до свого носа, рота або очей;
  • шляхом вдихання повітряної суспензії вірусних частинок.

Моделювання, проведене до появи варіанта Omicron, показало, що ризики знижувалися, коли вентиляція була хорошою, а пасажири дотримувалися запобіжних заходів, такі як:

  • носіння маски;
  • дотримання соціальної дистанції з інших пасажирів;
  • регулярне миття або дезінфекція рук;
  • самоізоляція людей із симптомами COVID-19.

Практичні кроки щодо зниження поширення вірусу

Вчені підкреслюють ефективність застосування заходів, що добре зарекомендували себе з пом'якшення наслідків. У них викладено практичні кроки, які пасажири та транспортні оператори можуть зробити, щоб знизити ризик зараження персоналу та пасажирів вірусом:

  • COVID-19 легко розповсюджується, коли люди знаходяться близько один до одного, в межах 1-2 метрів. У періоди, коли рівень зараження COVID-19 у суспільстві високий, допоможуть заходи для зменшення скупчення людей у ​​громадському транспорті.
  • Чим більша кількість заразних пасажирів, тим вищий ризик для інших пасажирів. Дослідники заявили, що політика охорони здоров'я має спонукати заразних людей залишатися вдома.
  • Носіння масок знижує рівень впливу вірусу на людей.
  • Моделювання також показало, що невелика частина пасажирів може зазнати впливу великої дози вірусу, доторкнувшись до заражених поверхонь. Установки для дезінфекції рук, розташовані поруч із місцями частого дотику – біля дверей поїздів чи ескалаторів – можуть знизити ризик.
  • Зменшити кількість заражень також допоможе гарна вентиляція у транспорті.

Дослідники додали, що на сьогоднішній день немає доказів того, що громадський транспорт є основною рушійною силою пандемії. Але оскільки це загальне закрите середовище, де люди можуть бути в безпосередній близькості один від одного, передача можлива.

Вчені вказують на обмеження своєї моделі. У ній не враховуються показники вакцинації пасажирів, вона була створена до появи варіантів Delta та Omicron. Моделювання також не аналізувало поширення вірусу у переповнених вагонах.