Як зменшити ризик поширення COVID-19 у метро
Комп'ютерне моделювання показало, як зменшити ризик зараження COVID-19 у метро та аналогічних залізничних системах, повідомляє medicalxpress.
Комп'ютерна модель була розроблена в рамках проекту TRACK, який фінансується Міністерством транспорту Великобританії та Дослідницькою радою з інженерних та фізичних наук.
Модель імітувала ризик зараження людей вірусом через основні шляхи передачі:
- знаходження в межах двох метрів від заразної людини;
- дотик до забрудненої поверхні, а потім дотик до свого носа, рота або очей;
- шляхом вдихання повітряної суспензії вірусних частинок.
Моделювання, проведене до появи варіанта Omicron, показало, що ризики знижувалися, коли вентиляція була хорошою, а пасажири дотримувалися запобіжних заходів, такі як:
- носіння маски;
- дотримання соціальної дистанції з інших пасажирів;
- регулярне миття або дезінфекція рук;
- самоізоляція людей із симптомами COVID-19.
Практичні кроки щодо зниження поширення вірусу
Вчені підкреслюють ефективність застосування заходів, що добре зарекомендували себе з пом'якшення наслідків. У них викладено практичні кроки, які пасажири та транспортні оператори можуть зробити, щоб знизити ризик зараження персоналу та пасажирів вірусом:
- COVID-19 легко розповсюджується, коли люди знаходяться близько один до одного, в межах 1-2 метрів. У періоди, коли рівень зараження COVID-19 у суспільстві високий, допоможуть заходи для зменшення скупчення людей у громадському транспорті.
- Чим більша кількість заразних пасажирів, тим вищий ризик для інших пасажирів. Дослідники заявили, що політика охорони здоров'я має спонукати заразних людей залишатися вдома.
- Носіння масок знижує рівень впливу вірусу на людей.
- Моделювання також показало, що невелика частина пасажирів може зазнати впливу великої дози вірусу, доторкнувшись до заражених поверхонь. Установки для дезінфекції рук, розташовані поруч із місцями частого дотику – біля дверей поїздів чи ескалаторів – можуть знизити ризик.
- Зменшити кількість заражень також допоможе гарна вентиляція у транспорті.
Дослідники додали, що на сьогоднішній день немає доказів того, що громадський транспорт є основною рушійною силою пандемії. Але оскільки це загальне закрите середовище, де люди можуть бути в безпосередній близькості один від одного, передача можлива.
Читайте також: Вчені з’ясували, чому Омікрон такий заразний?
Вчені вказують на обмеження своєї моделі. У ній не враховуються показники вакцинації пасажирів, вона була створена до появи варіантів Delta та Omicron. Моделювання також не аналізувало поширення вірусу у переповнених вагонах.