Страшні картинки на солодких напоях знизять ризик дитячого ожиріння

Картинки-попередження на кшталт тих, що друкують на пачках цигарок, можуть знизити кількість покупок батьками соків та газованих напоїв на 17 %, пише Daily Mail.

Дослідники з Університету Північної Кароліни провели дослідження в унікальній лабораторії UNC Mini Mart, яка імітує досвід покупок у реальному магазині. Коли люди приймають рішення про те, яку їжу купувати, вони керуються кількома факторами, серед яких смак, упаковка, вартість та реклама. Крім того, вони оцінюють кілька продуктів одночасно, щоб зробити правильний вибір.

Дослідників цікавило, чи візуальні застереження на банках солодких напоїв зможуть перекрити візуальний шум, з яким стикаються споживачі в супермаркетах.

Діти у Сполучених Штатах та багатьох інших країнах споживають велику кількість  солодких напоїв, що збільшує ризик ожиріння та пов'язаних із харчуванням хронічних захворювань, включаючи діабет 2-го типу та патології серця.

У США високі показники споживання солодких напоїв і ожиріння у дітей  має чітку кореляцію з етнічною приналежністю покупців. Серед чорношкірих та латиноамериканських дітей цей показник вищий у зв'язку з орієнтованими на них рекламними кампаніями.

Вчені провели дослідження попереджувальних написів на солодких напоях та нездоровій їжі в Чилі, Мексиці та Південній Африці. Учасниками експерименту стали 326 батьків (25% чорношкірих, 20% латиноамериканців) дітей віком від 2 до 12 років.

Учасникам було запропоновано вибрати один напій та одну закуску для своєї дитини, а також один предмет домашнього побуту – цей список покупок був розроблений, щоб замаскувати мету дослідження. Після покупок учасники заповнили анкету про свій вибір.

На полицях магазину-лабораторії розмітили 2 групи напоїв та шкідливих продуктів: з графічним попередженням (на етикетках зображувалися ушкодження серця та діабет 2-го типу) або зі звичайним штрих-кодом.

Графічні попередження призвели до скорочення покупок солодких напоїв на 17 %.

  • 28% батьків придбали соки або газовану воду, незважаючи на «страшні картинки»;
  • у контрольній групі солодкі напої для своєї дитини купили 45% батьків.

Попередження змусили батьків задуматися про здорове харчування та шкоду солодких напоїв. Відповідно, вони зменшили кількість споживаних дітьми калорій. Графічні попередження виявилися однаково ефективними, незалежно від раси, етнічної належності та соціально-економічного статусу батьків.